lauantai 17. tammikuuta 2015

Sallan blogi: Uudenaikainen CV

Ystäväni kysyi minulta CV:n mallia, ja lähetin hänelle juuri päivittämäni. Sitä on pyöritelty mm. OTTY:n työnhakuryhmässä ja liiton uraneuvojalla, eikä siinä  pitäisi olla mitään vikaa. Mutta markkinointi-ihmiselle on se vähän epäluova.

Aloinkin katsella mistä löytyisi malleja vähän innovatiivisempiin CV:hin.
Googletin "modern CV templates", ja löysinkin aika monenlaisia, lähinnä graafisesti kikkailevia malleja.
Löytyi myös sellaisia, joihin voi upottaa videota. Näitähän saa ostaa netistä.



Tai tämä:




Tärkeintä lienee miettiä, millainen työ on mihin hakee milläkin CV:llä. CV:hän pitäisi joka tapauksessa räätälöidä joka tehtävään erikseen.

Mitä olette mieltä, puhuttelevatko tällaiset CV:t sinua työnhakijana, entä rekrytoijana?


1 kommentti:

  1. Olen huomannut, että aika perinteisilläkin aloilla yritysdokumentteja viedään yhä graafisempaan muotoon. Toisaalta olin yllättynyt aiemmassa työpaikassani, kun nuoriltakin tuli aika perinteisen muotoisia hakemuksia. Markkinointi- ja viestintätehtävissä hakemus voi olla samalla myös työnäyte, jolloin ulkoasuunkin kannattaa varmasti panostaa.
    Mielestäni graafinenkin hakemus tulisi olla hakijansa näköinen eikä todellakaan liian kikkaileva. Valmis graafinen pohja, jota on vaikea itse muokata, voi myös korostaa vääriä asioita. Sallan esimerkeissä on osaamistasopalloja, joita on hyvä käyttää, jos hakija on oikeasti vahva keskeisissä asioissa. Joskus hakijan etuna on monipuolisuus, vaikka osaamistaso yksittäisissä asioissa ei olisikaan vahva. Tällöin palloesitys ei ole kovin hyvä idea.
    Parasta eri mallien suhteen varmaan on tehdä niin, että tekee niiden avulla itselleen muutaman CV:n. Sitten niistä voi keskustella vähintään kavereiden, mutta mielellään vaikka ammattiliiton työnhakuneuvojien kanssa.

    VastaaPoista