keskiviikko 5. maaliskuuta 2014

Hannen blogi: Häröillä liikeideoilla ei ole kilpailijoita

Kävin viikonloppuna kääntymässä Henri Alénin & co uusimmassa ravintolassa, täpötäydessä Kaartin Hodari & Hummerissa. Pitää käydä kokeilemassa sisäänpääsyä uudestaan aikana, jolloin "normaalit" ihmiset on töissä. Pidän liikeideoista, joissa näytetään keskisormea perinteiselle kohderyhmäajattelulle ja ydinliiketoimintaan keskittymiselle. Toinen, vielä hulvattomampi idea on pitää samassa tilassa viinibaaria ja kampaamo-parturia (Vin Vin & Noir Concept).

Näillä erikoisilla ideoilla ei ehkä rakenneta maailmanlaajuisia ketjuja, mutta ne tuovat persoonallista tarjontaa usein ylikonseptoitujen palveluiden rinnalle. Tilastokeskuksen tutkija kerran mainitsi minulle, että hautaustoimistot on hyvä bisnes, koska jokainen kuolee varmasti. Jos ei ura muuten urkene, niin pitänee alkaa kehitellä jonkinlaista häröä hautaustoimistoa...

Kuva: Kane Kwein suunnittelema kaakaopavun muotoinen arkku (Eric Hunt, Flickr)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti